Je tomu rok, co ministerstva průmyslu a obchodu a zahraničních věcí podepsala Rámcovou dohodu o spolupráci. Touto dohodou byla zřízena Jednotná zahraniční síť pro podporu exportu, která sdružuje a koordinuje činnosti velvyslanců, obchodních radů ambasád a zástupců agentury CzechTrade s důrazem na snížení nákladů a zvýšení obchodních úspěchů firem. A český export je úspěšný. Zprávu uvedl server BusinessInfo.cz.
„Co se týče agentury CzechTrade, podařilo se i přes nepříznivý kurs koruny snížit náklady na provoz zahraničních kanceláří. Co je ale klíčové, v roce 2014 dosáhla agentura CzechTrade rekordních výsledků v poskytování služeb. Čeští exportéři jejím prostřednictvím uskutečnili celkem 103 úspěšných případů v celkové hodnotě přesahující 6,8 miliard korun. Oproti předchozímu roku vzrostla celková hodnota zprostředkovaných případů téměř čtyřnásobně,“ uvedl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
„Je třeba si uvědomit, že stoupající export má přímý vliv na růst počtu pracovním míst a tedy snižování nezaměstnanosti,“ dodal ministr na závěr akce pro podporu českých exportérů „Týden české ekonomické diplomacie“. V roce 2013 dosáhly tzv. úspěšné případy českých exportérů sumy 1,7 miliardy korun.
CzechTrade v loňském roce realizoval 1559 zakázek pro 909 firem. Celkové tržby agentury se meziročně zvýšily o 18 % na částku přesahující 30 milionů korun. Nejvíce úspěšných případů připadá na zahraniční kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu, Petrohradě a ve Stockholmu. Z hlediska objemu peněz dosahovaly největších úspěchů zahraniční kanceláře v Moskvě, Düsseldorfu a Záhřebu.
Agentura CzechTrade též ve spolupráci s MPO a MZV pružně reagovala na situaci na Ukrajině a v reakci na uvalené protiruské sankce pomáhala realizovat řadu konkrétní opatření, například zřízení speciálního servisu na portále BusinessInfo.cz: Sankce EU proti Rusku - informace pro exportéry, obsahujícího aktuální praktické informace a kontakty pro exportéry a rovněž informace k vývoji situace.
Podílela se na Setkání pro české exportéry ohledně sankcí proti Ruské federaci, které se uskutečnilo na MPO v srpnu loňského roku a bylo třeba je pro velký zájem exportérů opakovat. Na tomto setkání se podílela i Licenční správa MPO, Generální ředitelství cel a další zainteresované subjekty.
V roce 2015 CzechTrade přistoupil k systémovějším opatřením a připravil pro exportéry koncept regionálních aktivit na ruském trhu, kterými usiluje o získání nových exportních příležitostí.
Účastníci Týdne české ekonomické diplomacie, kterého se zúčastnilo pět stovek firem, ocenili především rozšíření služeb exportérům a poskytování standardních základních služeb v celé Jednotné zahraniční síti zdarma. Zřízení společného Klientského centra pro export a elektronické sdílení informací pak usnadnilo exportérům orientaci a zjednodušilo komunikaci.
CzechTrade: Zpráva o činnosti (601 kB)
-lhe-