Na konci září Škoda oznámila útlum výroby koncernových motorů. Motorárna zruší 21 směn od října do prosince. Důvodem je pokles zájmu po autech mateřského koncernu Volkswagen v Jižní Americe, pro které motorárna v Mladé Boleslavi vyrábí tříválcové motory. Lidé budou doma za plnou mzdu díky takzvanému flexikontu pracovní doby. To slouží k vyrovnávání výkyvů v poptávce po práci - když musí firma vyhlašovat mimořádné směny, mají zaměstnanci připsané plusové směny a naopak.
Podle odborářů Škodovky je téměř jasné, že situace se nyní bude opakovat jako v roce 2008 a omezování výroby je prý toho důkazem. Automobilka tak pocítí silnější náraz krize. Odbory proto budou požadovat, aby omezení výroby postihlo hlavně agenturní personál. Zrušení směn zaměstnanci Škody zažili při krizi na začátku roku 2008. Klesla především výroba fabií a octavií. Firma tehdy také přesunovala zaměstnance na různá pracovní místa. Poté se situace zlepšila především díky šrotovnému v Německu i dalších zemích. Letos firma čeká rekordní prodeje i tržby.
-pda-