Nejvíce pobírali procesní inženýři, v průměru 33 328 korun, nejméně opraváři 17 682 korun. Přehled serveru Platy.cz citoval zpravodajský portál Finančnínoviny.cz.
Z dat vyplývá, že mzdy v automobilkách mírně rostly již třetím rokem. V roce 2009 se meziročně zvýšily o dvě a předloni o čtyři procenta. Průměrná mzda v Česku loni podle ČSÚ meziročně vzrostla o 2,2 procenta na 24 319 korun. Z údajů portálu Profesia.cz vyplývá, že automobilky minulý rok zveřejnily 1349 pracovních nabídek, meziročně o 138 procent více. V krizovém roce 2009 nabídka práce propadla o 76 procent a v roce 2010 se zvýšila o 46 procent. Pozitivní trend pokračoval také během letošního prvního čtvrtletí, kdy nabídka práce meziročně vzrostla o 92 procent.
V roce 2011 měli největší šanci získat zaměstnání konstruktéři, procesní inženýři, technologové a kontroloři kvality. Firmy nejméně obsazovaly zaměstnance pneuservisů, opraváře, autoelektrikáře a přijímací techniky.
Lidé hledající zaměstnání v automobilovém průmyslu nejčastěji uváděli, že chtějí pracovat jako kontroloři kvality, údržbáři, přijímací technici a automechanici. Zájem o práci technologů a procesních inženýrů, které společnosti hledaly nejvíce, byl u lidí nejnižší.
Vývoj průměrných mezd v automobilovém průmyslu dle pozic (Kč):
Pozice |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
Autoelektrikář |
19 354 |
19 403 |
19 489 |
19 442 |
Autoklempíř |
19 964 |
20 860 |
21 463 |
21 283 |
Automechanik |
18 693 |
18 895 |
19 003 |
18 986 |
Elektromechanik |
19 706 |
19 675 |
20 099 |
20 767 |
Konstruktér |
29 636 |
29 476 |
30 474 |
31 811 |
Kontrolor kvality |
20 604 |
20 718 |
20 725 |
20 908 |
Lakýrník |
20 510 |
20 302 |
20 372 |
20 407 |
Mechanik |
19 724 |
19 436 |
19 276 |
19 637 |
Opravář |
18 829 |
18 546 |
17 992 |
17 682 |
Procesní inženýr |
32 895 |
33 093 |
33 321 |
33 328 |
Přijímací technik |
22 998 |
22 776 |
22 590 |
22 817 |
Technik údržby |
24 050 |
24 355 |
25 118 |
25 267 |
Technolog |
26 601 |
27 466 |
28 368 |
28 834 |
Údržbář |
19 803 |
19 539 |
19 477 |
19 814 |
Zdroj: Platy.cz
-pda-