Ta se dotazovala u 119 středních a velkých firem v Česku a ptala se na to, jak firmy hodnotí uchazeče o práci, kteří k nim přicházejí na pracovní pohovor. Podle zjištění většina lidí jakoby „zaspala“ dobu a velmi často přichází s naprosto nereálnými požadavky na platové ohodnocení, které se zastavily v roce 2008.

Aktuálně.cz cituje ředitele agentury Commservis Tomáše Zdechovského, který deníku uvedl, že třeba na administrativní místa požadují uchazeči plat kolem třiceti tisíc korun. Na manažerské pozice je to požadavek dvakrát vyšší. Přitom jejich znalosti a zkušenosti zdaleka neodpovídají požadavkům zaměstnavatelů. Zatímco mnozí uchazeči přicházejí na pohovor s požadavky a představami o platech a bonusech, nastavených předkrizovým trhem, zaměstnavatele donutila recese právě na těchto položkách šetřit. A také pečlivě vybírat, do koho se vyplatí víc investovat.

Uchazeči také často podceňují dojem, který na pohovoru vyvolají. Například nevhodně položenou otázkou právě na platové ohodnocení. Pokud ji položí příliš dychtivě a jako jednu z prvních, obvykle spadnou do škatulky těch, které na práci zajímá jen plat. Online deník se odvolává na hodnocení personalistů, podle kterých právě přílišný zájem o plat a malý o samotnou pracovní náplň nakonec vede k tomu, že uchazeč ve výběrovém řízení neuspěje.

-pda-