„Zdá se, že ještě přetrvává stav z krize, kdy je na trhu poměrně dost volných řidičů. Pohříchu to jsou však méně kvalitní řidiči, kterých se firmy zbavily jako prvních a teď putují mezi firmami,” citoval server Finanční noviny.cz mluvčího Česmadu Martina Felixe.

Podle Česmadu přetrvává převis nabídky přepravních kapacit nad poptávkou. To neumožňuje dopravcům zvyšovat ceny o rostoucí náklady způsobené drahou naftou nebo zdražením mýta. Server uvedl, že průměrná nabízená mzda pro řidiče kamionů byla loni podle ČSÚ mezi 24 000 a 25 000 korunami. Řidiči, kteří jezdí například o víkendech do zahraničí, si vydělají i o deset tisíc korun více.

Tuzemská silniční doprava je podle údajů o počtu transakcí v systému výběru elektronického mýta zhruba na stejné úrovni jako loni. Přestože se mýtné sazby od ledna zvýšily o čtvrtinu, konečný růst výběru mýtného byl v pololetí osm procent. Je to údajně způsobeno tím, že řada dopravců využila zvýhodnění pro nejekologičtější emisní třídu a nakoupila nové kamiony.

-pda-

Čím by mohli domácí řidiči kamionů kompenzovat ztráty, které kvůli poklesu poptávky, evidují?

Diskutujte o tom pod tímto článkem nebo na Facebooku.