V praxi to znamená, že zaměstnanci už nebudou tak chránění a přijdou o dosavadní výhody. Pravidla hry přitom měla platit až do konce příštího roku. Teď ale dostaly odbory výpověď kolektivní smlouvy. Na uzavření nových podmínek mají půl roku. Management se přitom netají tím, že chce náklady ještě víc snížit.

Podle mluvčího ČSA Daniela Šabíka za vypovězením kolektivní smlouvy stojí špatná makroekonomická situace na leteckém trhu. Podle právních expertů je ale vypovězení platné kolektivní smlouvy krajně neobvyklé a letecká společnost pro to musí mít vážné důvody.

V ČSA je teď nadbytečných 35 pilotů z celkem 244. Jejich propuštění ale odmítají odbory. „Nehodláme souhlasit s propouštěním pilotů a s dalším snižováním mezd,“ potvrdil Stanislav Fiala, prezident odborové organizace pilotů CZALPA.

Vedení Národního dopravce přitom ještě na jaře tvrdilo, že aerolinky jsou stabilizované. Podle ČSA by se chystané změny neměly dotknout cestujících. Aerolinky by neměly ve velkém měnit ani destinace či počet linek.

Co si myslíte o vypovězení kolektivní smlouvy v ČSA?

Řekněte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.