Šťastný zaměstnanec je totiž zároveň produktivní zaměstnanec. Podle zjištění České televize to tvrdí Alexander Kjerulf, který ve funkci “ředitele pro štěstí na pracovišti” radí podnikatelům po celém světě, jak prostřednictvím štěstí zlepšit hospodářské výsledky.
Firmy by měly přitom o štěstí svých pracovníků dbát z více důvodů. Podle zmiňovaného experta je totiž zaměstnavatel produktivnější, kreativnější, motivovanější a má lepší nápady, když má šťastné pracovníky. Existují studie, které říkají, že šťastné firmy mají vyšší zisk, větší loajalitu a spokojenost zákazníků a vyšší cenu akcií. Faktem také podle České televize je, že ředitelů pro štěstí ve světě přibývá. Firmy si ale bohužel často myslí, že štěstí je pouze o penězích. Jenže výzkumy ukazují, že jen zvedání platů a přidávání finančních bonusů nefunguje. „Zvýšení platu v práci nás udělá šťastným zhruba na dva týdny,” konstatoval podle ČT odborník na štěstí. Podle něj jsou důležitější výsledky, které zaměstnanec vidí a může na ně být hrdý např. pochvala či dobré vztahy s ostatními lidmi na pracovišti.
Alexander Kjerulf, odborník na štěstí na pracovišti: Právě otázka štěstí je v časech krize více než důležitá. Podle experta totiž musejí být zaměstnanci motivováni i v době krize. Řada firem nyní snižuje rozpočty, přestává nabízet kurzy a nedělá firemní party. Ředitelé by ale měli umět svým podřízeným dodat optimismus. „Generální ředitel se nesmí bát být šťastný,” míní Kjerulf. ČT dodala, že Dánsko, odkud Kjerulf pochází, přitom vychází podle některých studií jako nejšťastnější stát světa.
-pda-
Souhlasíte s názorem, že šťastní zaměstnanci posouvají zaměstnavatele mnohem rychleji dopředu?
Diskutujte pod tímto článkem nebo na Facebooku.