Informoval o tom server Esondy.cz.

Navíc každému tarifnímu zaměstnanci, kterých je 25 tisíc, náleží podíl na pozitivních hospodářských výsledcích společnosti v loňském roce v podobě variabilní části bonusu v celkové výši 20 tisíc korun. Bonus bude vyplacen v květnovém výplatním termínu jako součást mzdy za duben, uvedl týdeník Škodovácký odborář.

„Je to zásadní součást naší růstové strategie, v níž se snažíme přiblížit úroveň mezd některým evropským značkám v rámci koncernu Volkswagen,“ řekl předseda Podnikové rady a šéf vyjednávacího týmu Jaroslav Povšík.

Poprvé byla uzavřena také Dohoda o zaměstnanosti, která platí do 31. prosince 2018 a zvyšuje jistotu práce zaměstnancům ve výrobních závodech Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí. Aktuálně uzavřená dohoda o flexikontech rozšiřuje stávající flexibilitu zaměstnanců, a tím možnosti podniku vyhovět potřebám zákazníka. Nová kolektivní smlouva byla uzavřena pro období od letošního 1. dubna do 31. března 2014.

Odbory KOVO v mzdovém vyjednávání žádaly růst tarifů o 3,5 procenta, firma naopak nabízela v počátku absolutní nulu. Odborům KOVO se tak nakonec podařilo vyjednat 3 procenta, což je podle Jaroslava Povšíka přijatelný výsledek.

Odbory KOVO tohoto výsledku dosáhly díky dobře promyšlené strategii vyjednávání, které bylo rozfázováno na několik částí a zásadní roli sehrála tzv. flexikonta. Bez nich by v dubnu padla veškerá výroba v pátek v noci a v sobotu, což by zejména na nových modelech byl pro firmu velký problém. Odbory KOVO navíc vše směřovaly k rychlé dohodě ještě před uplynutím termínu platnosti kolektivní smlouvy na konci března.

Odbory zdůrazňují, že výsledek vyjednávání nepředstavuje jen výši tarifu jako takového, ale komplexní růst mzdových, sociálních a personálních nákladů. Tam, kde mohou po přechodnou dobu poklesnout nárůsty mezd, dojde ke zvýšení hodnoty sociálních nákladů s cílem realizovat předčasné odchody do důchodu, personální a zdravotní pooly, zajistit a rozšířit parkoviště, vstupy do firmy a podobně.

„V letošním vyjednávání jsme se zaměřili na zaměstnanost. Je to velmi důležité, protože například firma Opel, která byla symbolem automobilek, zavře tradiční továrnu v německé Bochumi. Zaměstnanci Škoda Auto mají oproti jiným firmám nyní mnohem větší jistotu zaměstnanosti. Je tu krize, které chceme zabránit a zajistit jistotu pracovních míst,“ řekl Jaroslav Povšík.

Jedná se přitom o nejsilnější dohodu v automobilovém průmyslu, a to jak v českém, tak i ve světovém měřítku. Například v Německu je podobná dohoda uzavřena na dva roky, zatímco odbory KOVO dosáhly dohody na pět let.

Chtěli byste pracovat ve firmě Škoda Auto?

Řekněte nám to pod tímto článkem nebo na Facebooku.