NOVÝ TENDR NA MÝTO JE MOŽNÉ STIHNOUT
„Nesouhlasíme s plánovaným rozšířením mýta o 900,3 km silnic I. tříd, stejně jako žádná jiná profesní organizace. Jedná se o politické rozhodnutí, kvůli kterému se prodraží přeprava osob i zboží. Zvýšení cen v konečném důsledku padne především na spotřebitele,“ doplňuje Jaroslav Hanák.
ZRUŠENÍ KARENČNÍ DOBY ZHORŠÍ PROBLÉMY S NEDOSTATKEM LIDÍ
„Svaz průmyslu je proti zrušení karenční doby, protože by podstatně zhoršilo potíže řady firem s nedostatkem zaměstnanců. V současné situaci na trhu práce, kdy chybí zaměstnanci ve všech profesích, a firmy obtížně plní zakázky, je to velmi neuvážené opatření,“ upozorňuje Jan Rafaj, 1. viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.
„Vyzýváme vládu, aby odsunula jednání o zrušení karenční doby a podmínkách proplácení prvních tří dní dočasné pracovní neschopnosti až po plošném zavedení e-neschopenky, která by omezila zneužívání nemocenské,“ vysvětluje Jan Rafaj.
OBNOVA CERTIFIKACÍ OP PIK MUSÍ BÝT PRIORITOU VLÁDY
„Chceme vědět, jak se stát postaví k negativním dopadům, které svým postojem k programu OP PIK způsobil stovkám našich firem. Na nápravě chyb a nastavení podmínek v programu musí kromě MPO spolupracovat i ministerstvo pro místní rozvoj a ministerstvo financí. Požadujeme, aby v průběhu května předložila Evropské komisi i firmám konkrétní seznam opatření, zajistila nápravu, a minimalizovala tak škody a rizika pro firmy i pro celou ČR,“ komentuje Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.
PRO ZVÝŠENÍ PLATŮ UČITELŮ MUSÍ VLÁDA ZAJISTIT FINANCE I NADTARIFY
„Souhlasíme se zvýšením platů učitelů. Je to strategická věc. Aby ale mohly v roce 2021 vzrůst na avizovaných 150 % současného platu, musí vláda zajistit dostatečné finance, které odhadujeme na 36 miliard korun během následujících tří let. Zároveň požadujeme, aby měli ředitelé škol zhruba 15–20 % této částky k dispozici na odměny, kterými budou moct ocenit kvalitní učitele,“ říká Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.
„Souhlasíme také se spuštěním reformy financování regionálního školství, ovšem za předpokladu, že do té doby ministerstvo školství připraví všechny prováděcí vyhlášky a metodiky, se kterými budou důkladně seznámeni ředitelé škol i učitelé, aby nevznikaly dezinterpretace a dezinformace,“ doplňuje Jaroslav Hanák.
ZMĚNY HORNÍHO ZÁKONA NEJSOU EFEKTIVNÍ
„Nevidíme, že by předložený návrh zajistil státu větší flexibilitu k efektivnímu využití surovin na území ČR, pouze přináší rizika a nejistotu pro podnikání v těžebním sektoru,“ komentuje Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Svaz průmyslu a dopravy ČR se věnuje sociálnímu dialogu pravidelně, je oficiálním zástupcem českých firem a také povinným připomínkovým místem. Ročně se vyjadřuje k cca 140 legislativním návrhům s cílem zajistit kvalitní podnikatelské prostředí v České republice.
Zdroj: www.spcr.cz