Na jednu nabídku z kategorie pomocných prací reaguje 66 uchazečů. Naopak na nabídku práce v informačních technologiích průměrně reagují dva uchazeči. Tyto údaje vyplývají z analýzy společnosti Profesia.cz, která srovnala průměrný počet reakcí na jednu nabídku od začátku letošního roku.

Data na obou koncích žebříčku zájmu o jednotlivé pozice poukazují na to, že čím dál tím častěji se specialisté a odborníci na trhu práce dlouho neohřejí a naopak lidé se všeobecnými znalostmi bez specifických zkušeností čelí obrovské konkurenci,“ uvedla Kateřina Jaroňová z Profesia.cz.

Kvalifikovaní dělníci a zaměstnanci ve službách čelí konkurenci v průměru až 32 dalších uchazečů. V průměru 16 administrativních pracovníků reaguje na jednu nabídku. Průměrná reakce u kvalifikovaných zaměstnanců netechnického zaměření je 9,3. Nižší a střední management reaguje 9,4krát.

Na pracovní inzerát odpovídá téměř osm top manažerů. Nejmenší počet reakcí je u kvalifikovaných technických zaměstnanců, konkrétně 6,5 reakce na nabídku.

Největší průměrný počet reakcí Profesia zaznamenala u skladníka (62 reakcí). Více než 40 reakcí na nabídku dali řidič vysokozdvižného vozíku (53,2 reakce), pokladník (47,9), dělník (46,9) a prodavač (45,5).

Informační technologie představují s 2,3 uchazeče na nabídku obor, kde se zároveň inzeruje nejvíce pracovních nabídek. Nejméně reakcí je na pozice IT architekta (0,5 reakce), programátora (0,7), softwarového inženýra (0,7), servisního inženýra (0,7) nebo databázového analytika (0,7). Nízký ohlas zájemců vykázili i lékař (0,6) a finanční poradce (0,8 reakce).

Co je podle vás příčinou toho, že nejvíc zájemců o zaměstnání reaguje na nabídky pomocných prací?

Řekněte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.