Vzhledem k významu podniku a vysokému počtu jeho zaměstnanců patří kolektivní vyjednávání na dráze mezi nejsledovanější v České republice. Letos odstartovalo již počátkem října, kdy odbory netradičně předběhly management a jako první vystřelily svůj návrh, v němž žádaly pětiprocentní růst tarifní mzdy.
Výsledné zvýšení o 1,4 procenta je podle ředitele Zeleného rozumným kompromisem, který zaměstnancům garantuje sociální jistoty a firmě možnost dalšího rozvoje.
„Díky tomu můžeme příští rok dosáhnout mírného provozního zisku, s nímž počítáme v našem podnikatelském plánu,“ prohlásil šéf státního dopravce.
Růst mezd je podle informací mluvčího drah Radka Joklíka možný díky úsporám na generálním ředitelství, které údajně přesáhnou 70 milionů korun ročně.
„Celkový objem vyplacených mzdových prostředků v roce 2014 tak navzdory zvýšení tarifních mezd nepřesáhne letošní úroveň,“ vysvětlil Joklík.
V Českých drahách pracuje kolem 16 tisíc lidí, čímž se společnost řadí mezi největší zaměstnavatele v zemi. Průměrná mzda železničářů letos vyšplhala na 27 800 korun. Tarify tvoří přes osmdesát procent celkových příjmů, zbytek jsou různé příplatky.
Považujete kolektivní vyjednávání v Českých drahách za příklad pro ostatní firmy?
Řekněte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.