„Je samozřejmě možné hovořit pouze o redukci, nikoli o zrušení celého dotačního titulu. Za předpokladu, že se kraje zaváží minimalizovat dopad opatření na občany,” citoval zpravodajský server Prvnízprávy.cz Miroslava Kalouska.
Nápad omezit dotace pro regionální dopravy se samozřejmě nelíbí hejtmanům za ČSSD . Kritizují vládu za to, že kvůli rozhodnutí Ústavního soudu o neplatnosti úprav podpory stavebního spoření, chce nyní vláda najít peníze za každou cenu. „Za chyby vlády by neměli pykat občané, kteří denně potřebují dojíždět do zaměstnání, v regionech by došlo k poklesu vlakových spojů o 40 až 60 procent,” uvedl předseda Asociace krajů Michal Hašek.
Kalouskovi se nelíbí, že Memorandum o pravidelném dotování železniční dopravy mezi státem a kraji uzavřela úřednická vláda Jana Fischera. Podle něj měly kraje dostávat do svých rozpočtů každoročně 2,6 miliardy korun, a to až do roku 2019. A to podle Miroslava Kalouska není možné. Ministr financí se proto rozhodl zpochybnit právní závaznost memoranda, a tím i ušetřit peníze.
-red-