Důvodem stížnosti pokladních bylo naprosto nevhodné chování jejich nejbližších nadřízených, konkrétně neetické až hrubé chování k zaměstnankyním před zákazníky nebo neumožnění hygienických přestávek v neodkladných případech.
Pokladním nadřízení také upírali práva vyplývající přímo ze zákoníku práce. Například jim neumožnili doprovod nezletilých dětí k vyšetření u lékaře nebo neoprávněně požadovali zaplacení účetních rozdílů v ceně zboží.
Další prošetřování případu a návrh řešení budou nyní provádět společně. Poté proběhne 1. dubna na prodejně kontrola za účasti personálního ředitele společnosti Makro Josefa Fidlera a Renaty Burianové, předsedkyně OSPO.
MAKRO celou situaci intenzivně řeší na úrovni vedení prodejny i v centrále společnosti. Zákoník práce dodržuje a pro všechny zaměstnance se snaží vytvářet odpovídající podmínky, uvedl portál Esondy.cz. Stížnost pokladních společnost obdržela 18. února a začala se jí ihned zabývat. Tentýž den proběhlo jednání mezi zástupci odborů, pokladními, zástupci centrály společnosti i vedením prodejny.
V jeho průběhu byly definovány nedostatky v jednání vedení příslušného oddělení, které byly vyhodnoceny jako individuální pochybení. Na základě individuálních schůzek personálního ředitele společnosti s pokladními byla dnes odpovědná zaměstnankyně až do dořešení celé situace postavena mimo službu.
Prodejna MAKRO v Karlových Varech nově zavedla pravidelné týdenní schůzky volených zástupců zaměstnanců s ředitelem prodejny bez účasti jejich přímých nadřízených. Vedení prodejny se zaměstnanci nyní komunikuje napřímo a nastavuje procesy, které pomohou vyhnout se podobným případům v budoucnu.
Znáte nějaký podobný příklad z praxe?
Řekněte nám o tom pod tímto článkem nebo na Facebooku.