Firmy i personalisté se čím dál tím častěji poohlížejí po zaměstnancích na sociálních sítích. Devět z deseti využívá LinkedIn, třetina si uchazeče o zaměstnání vyhledává na Facebooku. Slibují si, že na internetu najdou zajímavé kandidáty.

A funguje to i naopak. Mladí lidé si na sociálních sítích aktivně hledají místa ve firmách, převážně v oblasti informačních technologií nebo finančnictví. Své profily na různých platformách má více než polovina těch, kteří chtějí práci. A profesní síť LinkedIn využívá 39 procent uchazečů. V některých případech ale obsah, který potenciální zaměstnanci sdílejí na svém profilu, může být na škodu.

Průzkum společnosti Grafton, který údaje přinesl, se zaměřil na kandidáty o pracovní místa z generace Y a nastupující generace Z. Mezi 2010 respondenty zářijového výzkumu tedy byli lidé do třiceti let.

Co se týče zaměstnání, jsou to generace ambiciózních lidí, kteří jsou samostatní a flexibilní. V práci chtějí dosáhnout vyšších pozic v krátkém čase a snaží se neustále zdokonalovat své znalosti a dovednosti. A jsou také nejaktivnější na sociálních sítích i při hledání zaměstnání. 

Právě ty ale pro ně mohou být zrádné. “Může za to obsah, který adept o práci na síti uveřejňuje, proto je důležité si dát s profilem práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,” říká Jitka Součková, marketingová manažerka agentury Grafton Recruitment. 

A kvůli profilu s nevhodným obsahem nebo špatnými informacemi si firmy nepozvou na pohovor až 35 procent uchazečů o práci. “Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní on-line reputaci,” uvádí Součková.

Podle ní by tak lidé hledající práci měli na sítích zveřejňovat jen pravdivé informace a být korektní ve sdílení obsahu. Nedoporučuje veřejně sdílet především fotografie z večírků nebo se špatně vyjadřovat o předchozím zaměstnavateli. A pokud už tento obsah na svém profilu uchazeč má, měl by jej vymazat. 

Průzkum ale také odhalil, že větší šanci na práci mají lidé, kteří se hlásí na neobvyklé pozice nebo ovládají neobvyklý cizí jazyk. Většina takových žadatelů skončí v takzvaných centrech sdílených služeb, která nabízejí podnikům správu IT, finanční operace, marketing a další služby.

Využíváte také sociální sítě při hledání zaměstnání nebo nových zaměstnanců?

Řekněte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.

-lhe-