To jsou klíčové závěry pravidelné studie finanční společnosti Cetelem, kterou jako první citoval zpravodajský server Prvnízrpávy.cz

Podle závěru průzkumu Evropané do svých nákupů investují mnoho energie, aby našli zboží a služby přijatelné z hlediska ceny i kvality. V České republice a v průměru v celé Evropě oznámkovali spotřebitelé svou náladu z celkové situace v zemi známkou 4,2. Vloni lidé v tuzemsku oznámkovali svou náladu u nákupů známkou 4 z možných 10. V Německu se známka zvýšila z loňských 4,8 na 5,8.

Mezinárodní průzkum Cetelem Barometr se zabýval chováním a postoji spotřebitelů a vývojem jednotlivých evropských trhů. Průzkum se konal ve 13 evropských zemích a účastnilo se ho více než 8 700 respondentů. V devíti zemích spotřebitelé ohodnotili situaci v zemi stejnou či mírně lepší známkou, než loni, ve čtyřech se ale jejich hodnocení zhoršilo. Nejvíce v Portugalsku, kde hodnocení kleslo z 3,7 na 2,6 bodu.

-red-