Podle zjištění serveru České noviny.cz se kampaň objeví v médiích a na sociálních sítích. Pořadatelé také založili web www.mastozapar.cz, na kterém návštěvníci najdou informace, kvíz o stárnutí a v brzké době také “urychlovač stárnutí”. Na něj se pak zájemci dostanou kliknutím na odkaz “takhle dopadneš”. Nechybí možnost komentářů a hodnocení čtenáři.

České noviny.cz uvedly, že projekt má mladým lidem připomenout, že si senioři zaslouží jejich respekt. Starším má zas ukázat, že “ještě nemusejí patřit do starého železa”. Součástí kampaně jsou i billboardy. Dívá se z nich starý muž či žena a jejich portrét doplňují třeba otázky: Proč mi nikdo nezavolá? Proč jsem na starý kolena pořád sám? Proč se mnou už nikdo nepočítá? Proč mi nikdy nic neřeknete? Proč se mě chcete zbavit?

Jak doplnil server České noviny.cz domácí společnost stárne a podíl seniorů se zvyšuje. V Česku tvoří lidé nad 65 let přes 16 procent obyvatel, před čtyřmi roky to bylo necelých 15 procent. Podle organizátorů se chování zhoršuje a roste třeba neochota bydlet vedle seniorů. “Podle průzkumu by sedm procent Čechů nechtělo mít staré lidi za sousedy. V roce 2005 se tak vyjádřila jen tři procenta dotázaných,” uvedli pořadatelé kampaně.

-red-

Má se respekt ke stáří u mladých lidí motivovat speciálními reklamními kampaněmi? A bude to mít nějaký výsledek? Co si o tom myslíte?

Diskutujte pod tímto článkem nebo na Facebooku.