Ústecký kraj si vůči odborům bohužel počíná vyhýbavě. Vede nás to k závěrům, že jeho současní představitelé řidičům nic přidávat nebudou, jelikož oni mají již uzavřené obchodní smlouvy s dopravci na dalších osm let,“ řekl včera na tiskové konferenci Kuchynka, který upozorňuje, že žádný z jiných krajů nemá s navýšením problém. „Otázkou je, jestli si celá věc v případě neshody s krajem nezaslouží i trestní oznámení,“ uvedl šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík.

ÚK má podle radního pro dopravu Jaroslava Komínka uzavřený smluvní vztah s dopravci, kterým včas platí takové částky, které nabídli při výběrových řízeních. „S krajem o platech řidičů zatím nejednali ani dopravci, ani odboráři. Budeme na připravované nařízení vlády o mzdách řidičů reagovat v rámci platných smluv s dopravci. O problematice platů řidičů jsme připraveni jednat. Kraj nemá s řidiči – zaměstnanci dopravců – žádný vztah. S problematikou mezd řidičů jsem obeznámený, stejně jako hejtman Oldřich Bubeníček,“ reagoval Komínek.

Proč dopravci přišli s tématem týden před krajskými volbami, je prý zřejmé. „Kdy taky jindy! Po volbách už nás nikdo poslouchat nebude. Je potřeba se té aroganci moci postavit. Nikdo z vedení kraje se se mnou nechtěl sejít a výroky pana radního pro dopravu Komínka v médiích naznačují, že dohodu plnit nebudou. Vůbec nechápe, že ty peníze nejsou pro dopravce, ale pro řidiče autobusů,“ doplnil odborář Kuchynka.

V Ústeckém kraji je zhruba 600 řidičů linkových autobusů, podle Kuchynky by jich dalších 150 bylo potřeba. Navýšení mezd má podle odborů sloužit mimo jiné jako motivace, proč v oboru zůstat.

Řidičům autobusů má podle dohody od příštího roku přijít na výplatní pásky až o 6 tisíc korun měsíčně víc. Nyní je hrubá mzda řidičů zhruba 21 tisíc za 300 odpracovaných hodin měsíčně. Regiony odhadují, že na zvýšení mezd budou potřebovat miliardu korun.

Sdělte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.

-lhe-