„Jedná se o potenciálně nebezpečné regulace, které ohrožují fungování Evropské unie. Od začátku jsme proto byli proti revizi směrnice o vysílání pracovníků a ani Česká republika revizi ze začátku nepodporovala. Proto nás překvapilo, jak Česká republika nyní ustoupila ve jménu tzv. evropského kompromisu, a navíc to považuje za vítězné řešení. Ostatní nové členské státy se brání a řada z nich se zdržela podpory. Zarazilo nás, proč se tedy Česká republika nepostavila na stranu Litvy, Lotyšska, Maďarska, které se k dohodě nepřipojily, nebo se alespoň nezdržela hlasování jako Velká Británie, Irsko či Chorvatsko. Takový svůj postoj česká vláda navíc ani nekonzultovala s podnikatelskou sférou, což považujeme za nezodpovědné a nesprávné,“ komentuje Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

„Z našeho pohledu není úprava směrnice o vysílání pracovníků žádný kompromis, ale zpřísnění regulace, a to až o polovinu, z původních 24 měsíců na 12 s možností prodloužení na 18 měsíců. Od našich členů víme, že současný stav evropského silničního balíčku je pro české dopravce neuspokojivý a silně diskriminační. Takhle si nepředstavujeme podporu podnikání a českých dopravců ze strany České republiky v EU,“ dodává Hanák.  

Zdroj: www.spcr.c

-lhe-

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit